1)Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200zł więcej od Pana Kowalskiego.W ciągu roku oboje razem zarabiają 48000 zł. Jaka jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej, a jakie pana Kowalskiego.?

2)Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T23:45:38+01:00
1]
x= miesieczny zarobek p. kowalskiego
x+200= m-ny zarobek żony

12x+12(x+200)=48000

12x+12x+2400=48000
24x=48000-2400
24x=45600
x=45600:240
x=1900zł= m-ny zarobek męża

x+200=1900+200=2100 zł= m-ny zarobek żony
2]
x-ilośc studentów

½x-drzemie
⅓-rozw. krzyżówki

x-½x-⅓x=x-⅚x=⅙x=6 osób

x=6:⅙
x=36 było studentów
18- śpi
12 rozw, krzyżówki
6 to ta reszta

20 4 20
2010-03-15T23:55:01+01:00
1)
200zł +x - Zarobek Pani Kowalskiej
x - Zarobek Pana Kowalskiego
48 000- roczny zarobek Państwa Kowalskich.

x+200 +x = 4 000
2x= 4000 - 200
2x= 3800 /: 2
x= 1900

1900+200=2100

Odp: Pan Kowalski zarabia 1900 zł a Pani Kowalska 2100 zł

2)
x- Liczba studentów na wykładzie
1/2x - osoby drzemiące
x-1/3x-osoby rozwiązujące krzyżówki
x-5x - osoby czytające ksiązke
x-1 - pilnie notująca studentka

x + 1/2x + 1/3x = 5+1= x
1/2x+1/3+ 5+1= x /: 6
3x+2x+36= 6x
3x+2x-6x= -36
-1x= -36 /: (-1)
x= 36
12 3 12
2010-03-16T00:27:48+01:00
1.
x-zarobek miesięczny pana Kowalskiego
y-zarobek miesięczny pani Kowalskiej
y=x+200zł

12x+12y=48000zł
12x+12*(x+200zł)=48000zł
12x+12x+2400zł=48000zł
24x=48000zł-2400zł
24x=45600zł/:24
x=1900zł-miesięczny zarobek pana Kowalskiego

y=1900zł+200zł
y=2100zł-miesięczny zarobek pani Kowalskiej.
odp.miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej wynosi 2100zł,a pana Kowalskiego 1900zł
2.
Zad 1)
Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?
½ drzemie
⅓ rozwiązuje krzyżówki
⅓ +½ = ⅚
Pozostaje 6 uczniów
6/6 -⅚ = 1/6
1/6 = 6 studentów
6 * 6 = 36
Odp. Na tym wykładzie jest 36 studentów.
12 3 12