Mam pytanie dotyczące katastrofy w Czarnobylu w 1986 roku.
Tzn. Ze wybuchła elektrownia.
1.Bo Jod podawali tylko dzieciom i młodzieży, to jak mojej mamie i mojemu tacie nie podali(bo byli starsi) to jest duze prawdopodobienstwo ze moga miec jakąs chorobe ?
2. Moze ja tez moge miec?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T06:25:48+01:00
Nie znam się za bardzo na takich chorobach... ale coś mogę powiedzieć. Po wybuchu tej elektrowni, wszystkie związki trujące rozprzestrzeniły się na "całą Europę". Prawdopodobieństwo że twoim rodzice mają jakąś chorobę, a jeszcze ją nie odkryli, jest bardzo małe. Podobnie z tobą. Możesz mieć uszkodzone geny, ale choroba może wcale się nie pokazać. Natomiast "może" pokazać się w następnym pokoleniu. To jedna sprawa.
Druga sprawa dotyczy się promieniotwórstwa. Otóż w 1986r gdy doszło do wybuchu to w kilkanaście godzin cała Europa została napromieniowana. (Tak jak pisałem wcześniej). Problem w tym że te pierwiastki bardzo źle wpływają na żywe komórki. Dlatego one przechodzą przez proces mutacji. Dlatego teraz żyjemy jak żyjemy, a mogliśmy lepiej...
2010-03-16T06:27:09+01:00
To ,że podawali im jod to nieznaczy że od tego chorowali