Odpowiedzi

2010-03-16T08:14:03+01:00
10*10=100cm² - to jest powierzchnia jednego kwadratu
takich kwadratów jest 4 więc
100*4=400cm² - taka jest powierzchnia całkowita

jeśli chodzi o objętośc to oblicza sie ją biorąc pole podstawy i mnożąc je przez wysokośc w tym przypadku nie mamy podstawy ale wiemy, że krawędz ma 10cm, więc
10*10*10=1000cm³

myślę, że dobrze zrozumiałam zadanie i że chodzi o cztery ściany bez podstaw

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T08:26:19+01:00
Czworościan foremny ma w podstawie trójkąt równobovczny
więc pole podstawy
a=10
Pp=a²√3/4=100√3/4=25√3
Pc=4*Pp=4*25√3=100√3
V=1/3 Pp*H
H w czworośćianie wynosi √6/3*a
więc V=1/3 *25√3* √6/3*10=750√2/9=250√2/3=83⅓√2
1 5 1