Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T10:33:57+01:00
Rozwiąż nierówności:
a) 3x/2 - 1 > x/4 /*4
6x-4 > x /-x
5x-4 > 0
5x > 4
x > ⅘

b) x/3 - 3x/5 ≥ -1 /*15
5x - 9x ≥ -15
-4x ≥ -15 /:4
-x ≥ -15/4 /*(-1)
x ≤ 15/4
x ≤ 3 i ¾
33 4 33
2010-03-16T10:39:02+01:00
A) 3x/2-1>x/4 /*4
6x-4>x
5x>4 /:5
x> 4/5


b)x/3-3x/5≥-1
5x-9x≥-15
-4x≥-15 /:(-4)
≥-ten znak nierównosci powinien byc teraz odwrotnie ....
x≥15/4
x≥3.75
45 4 45