Odpowiedzi

2010-03-16T10:55:04+01:00
3x/2 - 1 > x/4
6x/4 - x/4 > 1
6x-x / 4 > 1
5x/4 > 1 |*4
5x > 4 | :5
x > 4/5

x/3 - 3x/5 ≥ -1
5x/15 - 9x/15 ≥ -1
5x-9x / 15 ≥ -1
-4x/15 ≥ -1 |*15
-4x ≥ -15
x ≤ 15/4
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T10:56:10+01:00
A) 3x/2 - 1 > x/4 /*4
6x-4 >x
6x-x > 4
5x > 4/ :5
x>4/5

b) x/3 - 3x/5 ≥ -1 / *15
5x -9x ≥ -15
-4x ≥ - 15/ : (-4)
x ≤ 15/4
x ≤ 3 i 3/4
12 5 12
2010-03-16T11:00:39+01:00
A)3x/2-1>x/4
3x/2-x/4>1/2 tu dzielimy przez 2
3x-x/2>1/2 a to jest jedna druga
6x/2- x/2> 1/2
5x/2>1/2 dzielimy przez 2
5x>1/4 dzielimy przez 5
x>1/20 jedna dwudziesta


b)x/3-3x/5> -1 mnozymy 15
5x- 9x>-1
-4x>-1 dzielimy przez minus4
x<14
odwracamy znak jak dzielimy przez minus





11 3 11