Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T11:51:43+01:00
Kartka prostokąt wpisany w okręg
a krótszy bok prostokąta
3a dłuższy bok prostokąta
30cm = średnica patelni= przekątna prostokąta

z tw. Pitagorasa:
a²+(3a)²=30²
a²+9a²=900
10a²=900
a²=90
a=3√10
czyli:
a=3√10
3a=9√10

P=3√10*9√10=27*10=270

odpowiedz:Pole kartki ma 270cm²
2010-03-16T11:53:50+01:00

30cm - przekątna prostokąta

a^2+b^2=c^2
a²+(3a)²=30²
a²+9a²=900
10a²=900
a²=90
a=3√10

3a=9√10

P=27*10=270
1 5 1