1.W trójkącie prostokątnym ABC kąt przy wierzchołku A ma miare 30stopni,a najkrótszy bok ma długość 4cm. Długość przeciwprostokątnej wynosi?
2.W kwadracie ABCD o boku a połączono wierzchołek A z punktem E należącym do boku BC i dzielącym ten bok w stosunku 1:2 licząc od wierzchołka B. Tanges kąta AEB jest równy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T11:58:25+01:00
Zad1.
a=4cm
sinα=a/c
sin 30°=1/2
c=a/sin 30°=8cm

3 4 3
2010-03-16T12:01:15+01:00
1]
bok=4cm leży naprzeciw kata 30⁰
z kąta 30⁰ wynika że przeciwprostokątna=2×4=8cm
2]
a=bok trójkata ABC
BE=⅓a
AB=a
tg kąta AEB=⅓a:a=⅓
2 3 2