Odpowiedzi

2010-03-16T12:32:08+01:00
Literatura do wszelkie dzieła słowne i artystyczne. Może być literatura artystyczna (piękna) i literatura stosowana (teksty użytkowe). Nie musi być przekazana tylko w formie pisemnej, może być też w słownej.

Literaturę piękną dzieli się na trzy rodzaje:
- liryka (w tym: satyra, hymn, oda, pieśń, sonet, fraszka, elegia, tren)
- epika (w tyn: opowiadanie, nowela, bajka, powieść, legenda, baśń)
- dramat (tragedia, komedia, dramat właściwy)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T12:33:03+01:00
Literatura jest to cos bardzo ważnego w zyciu człowieka. Dzięki niej człowiek może się kształcić, zdobytwać nowe umiejetności, nauczy sie barxdziej wyrafinowanych słów. Gdyby nie było literatury napewno nikt by nic nie wiedział o historri np.o tym kiedy była II wojna światowa. Dzieki literaturze mozemy też zdobyć lepszy zawód poprzez logiczne myslenie którego przyczyna jest własnie czytanie literatury.Ludzie nie czytający zadnej literatury sa ludźmi bardzo płaskimi, którzy nic nie wiedzą o zyciu i nie wiedza jak zachowywać się w pewnych sytuacjach. w wiekszości takie sytuacje ich przerastają.

pozdrawiam :)

P.s. osoba trafka źle ujeła ten temat ponieważ trzeba napisac co jest dla nas ważne w życiu, a nie co to jest literatura :)
1 3 1