Tomek z tatą wypłynęli jachtem ze Świnoujścia na Bornholm oddalony o 90 km. Jacht płynie z prędkością 8 węzłów. Jaka jest prędkość jachtu w km/h? Ile będzie trwał rejs na Bornholm? [1 węzeł=1 mila morska/godz.=1,852 km/h]

3

Odpowiedzi

2010-03-16T12:51:28+01:00
V = 8×1,852 km/h = 14,816 km/h

t = 90/14,816 = 6,07 h = 6 h 4 min 12 s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T12:57:18+01:00
1 węzeł=1,852km/h
8 węzłów=8×1,852km/h=14,816km/h= prędkość jachtu

14,816km- pokona w ciągu 1 godziny
90km-pokona w ciągu x godzin
....................................
x=90:14,816
x=około 6,07godz potrwa rejs
rejs potrwa około 6 godzin i 4 minut i 12 s
2010-03-16T12:57:34+01:00
90km/(8*1,852km/h)=90/14,816h=6,074514h
Odp: Rejs będzie trwał 6h i 4,2 min