Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T13:15:28+01:00
360 - 2*144 = 72
72/2 = 36
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T13:15:59+01:00
Jeden z kątów wierzchołkowych jest równy 144⁰ mniejszy od sumy dwóch kątów przyległych do drugiego z nich.
Wyznacz miarę tych katów wierzchołkowych.


jeśli rozumiem to x-kąt wierzchołkowy
y-przyległy
2y-144=x
x+y=180

2y-x=144
x+y=180
--------------
3y=324
y=108

x=72 stopnie
19 4 19
2010-03-16T13:16:27+01:00
144+144=288
360-288=72
72:2=36


odp:2 kąty mają po 144, a drudie 2 po 36
8 2 8