Kasjerka ma razem 76monet jednozłotowych,dwuzlotowych i piecio zlotowych.dwuzlotowek ma o 25% wiecej niż jednozlotowek ,a pieciozlotowek o 24% wiecej niż dwuzlotowek. ile monet jednozlotowych ma kasjerka .
PROSZE ABY TO BYLO ROZWIAZANE Z x
MA BYC BEZ y

2

Odpowiedzi

2010-03-16T13:42:07+01:00
X- liczba monet 1 zł
y- liczba monet 2 zł
z- liczba monet 5 zł
( obliczenia będą z X!)
x+y+z=76

x=100 %=1x
y= 125%x=1,25x
z=125%x+24%=1,49x
76=1x+1,25x+1,49x
76=3,74x |:3,74
x= ok 20 monet
y= 20*1,25
y=25 monet
z=25*1,24
z=31 monet


Sprawdzenie:
31+25+20=76
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T13:45:23+01:00
X-jednozłotówki
x+25% * x=1,25x-dwuzłotówki
1,25x+24% * 1,25x=1,55x-pięciozłotówki

x+1,25x+1,55x=76
3,8x=76/:3,8
x=20
odp.kasjerka ma 20 monet jednozłotowych