Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T13:49:35+01:00
1. Największe zagrożenie powodziowe występują wczesną wiosną, ponieważ wtedy pozostałości po śniegu zaczynają topnieć i wody w rzekach przybywa. Latem, dlatego że o tej porze roku są największe opady.
2. W Polsce dawnej były lodowce. Powstają one przy znacznym wychłodzeniu klimatu przy jednoczesnym wzroście opadów. Sprzyjało to gromadzeniu się wielkich mas śniegu. Jednak w tych czasach w Polsce powstawanie lodowców jest niemożliwe, ze względu na cztery pory roku.
2010-03-16T14:09:27+01:00
Rozkład opadów w ciągu roku jest nierównomierny, 2/3 opadów rocznych to opady półrocza letniego.Do tego roztapiajace sie sniegi .