Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T13:43:46+01:00
W trapezie prostokątnym ramię o długości 8 cm tworzy z podstawą ,której długość wynosi 12 cm ,kąt o mierze 45 stopni.Oblicz pole tego trapezu.

P=1/2(a+b)*h

h=8/√2 ( bo mamy kąt 45 stopni)

h=4√2 cm
b=a-4√2
b=12-4√2

P=1/2(12+12-4√2)*4√2
P=(24-4√2)*2√2
P=48√2-16=16(3√2-1) cm²
2010-03-16T13:52:12+01:00
ramię c=8cm
a= dłuzsza podstawa=12cm
b=krótsza podstawa

wysokośc tworzy z dłuższa podstawą Δ prostokątny o kącie 45⁰, czyli ramię trapezu=a√2=8cm

a=8√2:2=4√2cm= h trapezu= kawałek dłuzsze podstawy
krótsza podstawa=12-2×4√2=12-8√2

pole=½(a+b)h=
½(12-8√2+12)×4√2=(12-4√2)×4√2=48√2-32=16(3√3-2)cm²