Dwie trzecie wszystkich pracowników firmy handlowej ''Klops'' stanowią sprzedawcy, a jedną piątą urzędnicy, prócz tego, firma ta zatrudnia sprzątaczkę, dyrektora i dwóch zastępców dyrektora. Ile osób pracuje w klopsie.?

PROSZE O ANALIZE CZYLI DANE WYPISANE POTEM ROWNANIE I SPRAWDZENIE!
Z GÓRY DZIĘKI ;pp

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T14:12:42+01:00
X-wszyscy pracownicy
2/3x-sprzedawcy
1/5x-urzednicy
i do tego:
1 sprzataczka 1 dyrektor i 2 zastepcy dyrektora

2/3x+1/5x+1+1+2=x
10/15x+3/15x+4=x
13/15+4=x
2/15x=4
x=4:2/15
x=4×15/2
x=30
spr.
2/3×30+1/5×30+1+1+2=20+6+1+1+2=30 zgadza sie
odp: w klopsie pracuje 30 osob
1 5 1
2010-03-16T14:19:31+01:00
X- pracownicy firmy Klops
2/3x- sprzedawcy w firmie Klops
1/5x- urzędnicy w firmie Klops
1 sprzątaczka w firmie Klops
1 dyrektor w firmie Klops
2- zastępcy derektora w firmie Klops

2/3x+1/5x+4=x
10/15x+3/5x-x=-4
13/15x-x=-4
-2/15x=-4/: (-2/15)
x=30

spr: 2/3*30+1/5*30+4=20+6+4=30
2010-03-16T14:20:46+01:00
X- pracownicy
2/3x- sprzedawcy
1/5x= urzednicy
plus jedna sprzataczka, plus jeden dyrektor plus 2 zastepcow dyrektora=4
czyli:
x= 2/3x plus 1/5x plus4 (sprowadzamy do wspolnego mianownika)
x= 10/15x plus 3/15x plus 4 (x na jedna strone)
2/15x=4
x= 4:2/15
x= 4 razy 15 podzielic na 2
x= 60 podzielic na 2= 30-tylu jest pracownikow

2/3razy 30+1/5razy 30+4= 20 plus 6 plus 4= 30(zgadza sie)