Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T14:08:28+01:00
W rombie dany jest kąt ostry o mierze 60 stopni i krótsza przekątna o długości 4 cm.Oblicz pole i obwód tego rombu.

α=60 stopni
e=4 cm
f=?
Romb podzielimy przekątnymi na 4 Δprost. W trójkącie mamy kąt 30 stopni i naprzeciw tego kąta jest 2 cm
czyli"
a=4 cm
1/2 f=2√3
f=4√3 cm

P=1/2*4*4√3=8√3 cm²

obw=4a
obw=4*4=16 cm
2010-03-16T14:08:45+01:00
2010-03-16T14:08:45+01:00
Skoro kat ostry ma 60, to rozwarty ma 360-2×60=240
240:2=120⁰
przekątna dzieli kat 120 na 2 po 60⁰ i tworzy 2 Δ równoboczne o boku =4cm

obwód =4a=4×4=16cm
h rombu=a√3:2=4√3:2=2√3cm
pole=ah=4×2√3=8√3cm²