Odpowiedzi

2010-03-16T14:22:51+01:00
Krzemionka SiO₂
masa molowa: 28 + 32 = 60 g/mol

stosunek masowy Si:O = 28:32 = 7:8

240000 g - x
60 g - 28 g Si
x = 112000 g Si = 112 kg Si
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T14:25:01+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Krzemionka to inaczej mówiąc SiO2
mSiO2=28u+2*16u=60u
mSi : mO = 28u : 2*16u
mSi : mO = 28 : 32
mSi : mO = 7: 8

60g krzemionki-------28g krzemu
240kg krzemionki-------xkg krzemu
x=240*28/60
x=112kg krzemu
1 5 1