Dla tych co nie mają ćwiczeń a znają odpowiedzi:
1.Podkreśl błędy w poniższych zdaniach.Następnie zapisz te zdania poprawnie.
a)Abrazja to proces polegający na niszczeniu brzegów morskich przez wiatr.
b)Nisza abrazyjna powstaje w wyniku osadzania się na dnie morza materiału skalnego pochodzącego w niszczeniu klifu.
c)Na wybrzeżach wysokich dominuje budująca działalność wód morskich.
d)Plaża to element linii brzegowej nigdy niezmieniający swoich rozmiarów oraz ukształtowania.
e)Jeziora rynnowe powstają m.in. w wyniku odcięcia wód zatoki od otwartego morza przez mierzeją.

2

Odpowiedzi

2010-03-16T15:18:52+01:00
A)abrazja-niszczenie brzegów przez falujące wody
b)prawda
c)prawda
d)plaża zmienia rozmiary pod wpływem przypływów i odpływów
e)jeziora rynnowe powstają przez wodę płynącą pod lodowcem
76 1 76
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:24:51+01:00

a)Abrazja to proces polegający na niszczeniu brzegów morskich przez wodę (wiatr).
b)(Nisza abrazyjna) Platforma abrazyjna powstaje w wyniku osadzania się na dnie morza materiału skalnego pochodzącego w niszczeniu klifu.
c)Na wybrzeżach wysokich dominuje niszcząca (budująca) działalność wód morskich.
d)Plaża to element linii brzegowej (nigdy) zmieniający swoje rozmiary oraz ukształtowanie.
e)Jeziora (rynnowe) przybrzeżne powstają m.in. w wyniku odcięcia wód zatoki od otwartego morza przez mierzeją.

te w nawiasach to źle. poprawiona masz w zadaniu;) mam nadzieję że dobrze;)
103 4 103