Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T14:37:04+01:00
Włosy-
brać, wziąść kogoś pod włos ( starać się uzyskać coś u kogoś przez umiejętne granie na jego ambicji)
dzielić włos na dwoje, na czworo ( zbyt drobiazgowo coś analizować)
mieć trzy włosy na krzyż ( mieć bardzo mało włosów)
o mały włos ( nieomal ; prawie)
rwać,wyrywać, drzeć (sobie) włosy z głowy ( rozpaczać ; histeryzować okazywać wielkie zdenerwowanie)
owoc-
owoc pracy - efekt pracy
wszystko wokół to owoc pracy naszych rąk - sad, ogród, dom
ręka-
być czyjąś prawą ręką - być najbliższym współpracownikiem kogoś wyższego stanowiskiem
brać (wziąć) coś w swoje ręce - przejmować inicjatywę; podjąć decyzję o samodzielnym wykonaniu jakiejś czynności
1 5 1
2010-03-16T14:38:25+01:00
Owoc:
Zakazany owoc najlepiej smakuje
(niedaleko pada jabłko od jabłoni jabłko jako owoc)
(zbić kogoś na kwaśne jabłko)
Ciężka praca owocuje.

Włosy:
Włos w zupie.
O mały włos.
Dzielić włosy na czerwono.

Ręka:
Ręka rękę myje.
Podać pomocną dłoń.
Prawa ręka.
Dwie lewe ręce.
W dobrych rękach.
Pójść komuś na rękę.


Mam nadzieję, że pomogłam.:)
1 5 1