Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T14:43:22+01:00
Układ równań metodą wspólnych współczynników:
x- cena zeszytu
y- cena ołówka

x+y = 2,75 zeszyt i ołówek kosztują 2,75zł
x-0,95 = y zeszyt jest droższy od ołówka o 0,95 zł

x+y = 2,75
x-y = 0,95 przenoszę y i 0,95. Dodaję oba równania do siebie (metoda
2x = 3,7 //:2 przeciwnych współczynników)
x= 1,85

x=1,85
x+y= 2,75 przepisuję jedno z wczesniejszych równan

x=1,85
1,85 + y= 2,75 podstawiam x

x=1,85
y= 2,75 - 1,85 przenoszę 1,85 zmieniając znak

x= 1,85
y= 0,9
2010-03-16T14:44:28+01:00
Zeszyt=x
ołówek=y
x+y=275gr
x=y+95
-------------
2x=370
x=1,85zł
y=0,9zł