Proszę o pomoc z tymi zadaniami:
tylko tak umiałem zapisać.
Zadanie 1
licznik: 8x8 1/4-12 1/5: 61/10-(-3 1/3): 5/9 =
mianownik:16:8/5+8 2/5x1 2/7

Zadanie 2
I ułamek II ułamek
licznik: 30x4 1/4-11 1/5:9 1/3 : 1:6 + 12:5 =
mianownik:14:2 2/9+8 2/5x 14 2/7 2 1/2x15-4 13/15x7 3/5

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T21:26:30+01:00
Zad1
8* 8 1/4- 12 1/5: 61/10-(-3 1/3): 5/9 kreska ułamkowa 16* 5/8+ 8 2/5* 1 2/7= 8* 33/4- 61/50* 10/61- (-10/3)* 9/5 kreska ułamkowa 10+ 42/5* 9/7= 66- 1/5+6 kreska ułamkowa 10+ 54/5= 61 4/5* 5/104= 309/ 5* 5/104= 309/ 104= 2 101/104= 2, 97
2009-10-25T21:30:49+01:00
Zad1
8* 8 1/4- 12 1/5: 61/10-(-3 1/3): 5/9 kreska ułamkowa 16* 5/8+ 8 2/5* 1 2/7= 8* 33/4- 61/50* 10/61- (-10/3)* 9/5 kreska ułamkowa 10+ 42/5* 9/7= 66- 1/5+6 kreska ułamkowa 10+ 54/5= 61 4/5* 5/104= 309/ 5* 5/104= 309/ 104= 2 101/104= 2, 97