Heelp !!!!
na teraz !!!
kto jest dobry z fizyki i pomoże rozwiązać zadanie :

Dwie dziewczynki bawią się na lodzie. Jedna z nich o masie 40 kg. popchnęła drugą o masie 20 kg. Druga dziewczynka uzyskała przyśpieszenie 3m/s kwadratową . Oblicz jaką siłą działa pierwsza i jakie przyspieszenie sama uzyskała!!!

proszę o dane szukane i rozwiązanie
<dokładne obliczenia>

Pliss daje naj <MAX>:)
pozdraiwam :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T14:48:49+01:00
M 1= 40kg
m2 = 20 kg
a2=3

F = ma
F2 = 20 x 3 = 60 N

Zgodnie z 3 zasada dynamiki newtona taka sama siła działa w drugą stronę.

F2 = F1 = 60 N

F = m1 x a
60 = 40a
a = 60/40 = 1,5 m/s²

Pierwsza dziewczynka uzyskała przyspieszenie 1,5 m/s².
W tym zadaniu trzeba znać 3 zasade dynamiki newtona ( akcji i reakcji).
19 4 19
2010-03-16T14:55:02+01:00
Dane: szukane: a₁=? F₁=?
m₁=40
m₂=20
a₂=3
trzecia zasada dynamiki mówi, że jeżeli jedno ciało działa na drugie pewną siło to drugie działa na to pierwsze siłą taką samą co do wartości, ale o przeciwnym zwrocie
czyli
F₁=F₂
m₁a₁=m₂a₂
a₁=m₂a₂/m₁
a₁=20*3/40
a₁=60/40
a₁=1,5 m/s²
F₁=1,5*40=60N
5 4 5