Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T21:27:23+01:00
Rozpuszczalność 105 g znaczy, że w 100 g rozpuszczalnika rozpuszcza sie maksymalnie 105 g substancji.
Masa tego roztworu wynosi 100 g + 105 g = 205 g

Masa roztworu z zadania wynosi 500 g. Układamy proporcję:

500 g --------------- x (g rozpuszczalnika)
205 g -------------- 100 g

Po wyliczeniu "na krzyż" x ≈ 244 g
30 4 30
2009-10-25T21:28:14+01:00
Ile wody zawiera 0,5kg nasyconego roztworu, jeżeli rozpuszczalność w tej temperaturze wynosi 105g ?
m H2o=x=500-y
Ms=y
Mr=MH2+Ms=500g
y/(500-y)=105/100
100y=52500-105y
205y=52500
y=52500:205
y=256 i 20/205
y=256 i 4/41 g
x=500-256 i 4/41=243 i 37/41 g

243 i 37/41 g wody
Tak sądzę.
10 3 10