Pan Nowak maluje pokój córki. Wymiary pokoju: 3m*4m*2.5m. Na pomalowanie ścian chce kupić żółtą farbę, której 1litr wystarcza na 12m2 powierzchni. Okno i drzwi zajmują 3,1m2. Oblicz, ile litrowych puszek farby powinien kupić Pan Nowak, abu pomalować pokój.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T14:58:20+01:00
3m razy 4m razy 2,5 metra= 30m kwadratowych(pokoj)
1litr- 12m2
30m2- 3,1(drzwi i okna)= 26,9 m2
26,9m2 : 12m2= 2,3 litra- musi kupic 3 litry farby
2010-03-16T15:00:30+01:00
Pow boczna pokoju
2*3*2,5+2*4*2,5=15+20=35 m²
35-3,1=31,9 m² - tyle ma do pomalowania
1---12m²
xl---31,9 m²
x=31,9*1:12=2,6
Trzeba kupić 3 puszki farby