Odpowiedzi

2010-03-16T15:15:43+01:00
Graniastosłup ma tyle wierzchołków, ile boków ma podstawa razy 2

x=ilośc boków podstawy

ma tyle ścian,ile ma wierzchołków 1 podstawy+2

skoro więrzchołków jest o 44 więcej niż ścian, tzn., ma tyle ścian, ile wierzchołków ma podstawa +2, czyli
44+2=46= ilośc boków podstawy

to graniastosłup o podstawie 46- kąta
ilość wierzchołków:46×2=92
ilość scian:46+2=48

92=48=44
ilość krawędzi:
w podstawach:2×46+ tyle samo bocznych=3×46=138 ma krawędzi
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:29:12+01:00
X- liczba ścian (bocznych + 2 podstawy)
x+44- liczba wierzchołków
x-2- liczba ścian bocznych
2(x-2)- liczba wierzchołków ( w 2 podstawach)
2(x-2)=x+44
2x-4=x+44
2x-x=44+4
x=48 liczba ścian wszyskich
48-2( podstawy)=46 ścian bocznych, czyli liczba wierzchołków wielokąta w podstawie,
czyli wszystkich krawędzi w graniastosłupie jest 46*3=138
23 4 23