Zad 11b str 188 Matematyka 1
Z solanki pięcioprocentowej odparowano 10 kg wody i otrzymano solankę sześcioprocentową. Ile Solanki było na początku?

Rozwiązać metodą równań
Proszę o obliczenia musze to mieć na jutro
z góry dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:16:17+01:00

11.b masa nowego roztworu-x-10
masa solanki-0,05x
odparowano-10 kg wody
otrzymano-0,06(x-10)
0,05x=0,06(x*10)
0,05=0,06x*0,6 /*100
5x=6x*60
5x-6x=60
-x=60 /*-1
x=60
Odp:60 kg
Mogę najlepszą???
1 5 1
2010-03-16T15:16:43+01:00
X-ilość solanki pięcioprocentowej
0,05x-ilość soli w solance pięcioprocentowej
x-10-ilość otrzymanej solanki sześcioprocentowej
0,06*(x-10)-ilość soli w otrzymanej solanki sześcioprocentowej

0,05x=0,06*(x-10)
x=60
1 5 1