Odpowiedzi

2009-10-25T21:44:13+01:00
Organiczne skrótowo mówiąc to związki węgla z wodorem i dodatkowymi grupami funkcyjnymi (OH, COOH lub aminową)
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T21:44:31+01:00
1. Związki organiczne złożone są z dużej ilości cząsteczek i zawierają węgiel. Wszystkie organizmy do prawidłowego funkcjonowania potrzebują pożywienia, czyli związków organicznych. Zaś związki nieorganiczne są prostej budowy i korzystają z nich istoty zdolne do samodzielnego wytwarzania pokarmu.
2. Organiczne są z białka, cukrów i tłuszczów. Zaś nieorganiczne z dwutlenku węgla i wody.
2 5 2
2009-10-25T21:50:10+01:00
Związki organiczne wchodzą w skład organizmów żywych np.białka można je spalic
związki nieorganiczne wchodza w skład przyrody nieożywionej nie ulegaja spaleniu
3 5 3