Romek chce kupić akwarium, w którym powinno zmieścić się przynajmniej 70 litrów wody. W sklepie są do wyboru dwa akwaria w kształcie prostopadłościanu: jedno o wymiarach 50cm, 40cm i 30cm oraz drugie o wymiarach: 50cm, 30cm i 60cm. Które akwarium powinien wybrać Romek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:16:48+01:00
1l=1000cm³
V I akwarium
V=50*40*30
V=60 000 cm³ 60 000:1000=60l - za małe

V II akwarium
V=50*30*60
V=90 000 cm³ 90 000:1000=90l

Romek powinien wybrać II akwarium
24 4 24
2010-03-16T15:17:57+01:00
V1- objetosc pierwszego akwarium
V1=50cm*40cm*30cm
V1=60000cm³=60dm³=60l
V2- objetosc drugiego
V2=50cm*30cm*60cm
V2=90000cm³=90dm³=90l
no i odp i to wszystko
mozesz jeszcze wypisac wczesniej dane i wzory
( V prostopadłoscianu = a*b*c)
5 5 5