Napisz symbolicznie otrzymywanie soli tlenowych w zapisie cząsteczkowym.

1. metal + kwas -> sól + wodór
2. tlenek metalu + kwas -> sól + woda
3. wodorotlenek metalu + kwas -> sól + woda
4. tlenek metalu + tlenek niemetalu -> sól
5. wodorotlenek metalu + tlenek niemetalu -> sól + woda

na przykładzie tych dwóch soli:
ZnSO₄
Na₂CO₃

Potrzebne mi to jest na jutro.
Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:23:56+01:00
ZnSO4

1. Zn + H₂SO₄= ZnSO₄ + H₂
2. ZnO + H₂SO₄ = ZnSO₄ + H₂0
3. Zn(OH)₂ + H₂SO₄ = ZnSO₄ + 2H₂O
4. ZnO + SO₃ = ZnSO₄
5. Zn(OH)₂ + SO₃ = ZnSO₄ + H₂0

Na₂CO₃

1. 2Na + H₂CO₃ = Na₂CO₃ + H₂
2. Na₂O + H₂CO₃ = Na₂CO₃ + H₂O
3. 2NaOH +H₂CO₃= Na₂CO₃ + 2H₂O
4. Na₂O + CO₂ = Na₂CO₃
5. 2NaOH + CO₂ = Na₂CO₃ + H₂O
1 5 1
2010-03-16T15:35:06+01:00
1.
Zn + H₂SO₄ → ZnSO₄ + H₂
Zn + H₂CO₃ → ZnCO₃ + H₂
2Na + H₂CO₃ → Na₂CO₃ +H₂
2Na + H₂SO₄ → Na₂SO₄ + H₂
2.
ZnO + H₂SO₄ → ZnSO₄ + H₂O
Na₂O + H₂SO₄ → Na₂SO₄ + H₂O
ZnO + H₂CO₃ → ZnCO₃ +H₂O
Na₂O + H₂CO₃ → Na₂CO₃ + H₂O
3.
Zn(OH)₂ + H₂SO₄ → ZnSO₄ + 2H₂O
2NaOH + H₂SO₄ → Na₂SO₄ + 2H₂O
Zn(OH)₂ + H₂CO₃ → ZnCO₃ +2H₂O
2NaOH + H₂CO₃ → Na₂CO₃ + 2H₂O
4.
ZnO + SO₃ → ZnSO₄
Na₂O + SO₃ → Na₂SO₄
ZnO + CO₂ → ZnCO₃
Na₂O + CO₂ → Na₂CO₃
5.
Zn(OH)₂ + SO₃→ ZnSO₄ + H₂O
2NaOH + SO₃ → Na₂SO₄ + H₂O
Zn(OH)₂ + CO₂→ ZnCO₃ + H₂O
2NaOH + CO₂ → Na₂CO₃ + H₂O

Powodzenia pozdrawiam:D licze ze CI sie podoba to rozwiazanie;p :)
1 5 1