Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T21:56:35+01:00
Wykaż, że liczba ośmiocyfrowa ABABABAB jest podzielna przez 101

liczbę ABABABAB zapisujemy jako 10000000A+1000000B+100000A+10000B+1000A+100B+10A+B=10000000A+100000A+1000A+10A+1000000B+10000B+100B+B=
10101010A+1010101B=101(100010A+10001B), a więc dzieli się przez 101
2009-10-25T22:15:13+01:00
Ostatnie dwie cyfry to
10A+B=L
tak jaby podstawa systemy bylo 100
ABABABAB=L+10²L+10⁴L+10⁶L=L(1+100+1000+1000000)=
L(1010101)=L*101*10001

Cbdu