Na jutro:

Zad.1

W pewnym trójkącie równoramiennym kąt między ramionami ma miarę o 33 stopni mniejszą niż kąt przy podstawie. Oblicz miary kątów tego trójkąta.

Zad.2

W pewnym trójkącie jeden z kątów jest 2 razy większy od drugiego i o 20 stopni mniejszy od trzeciego. Oblicz miary kątów tego trójkąta.

Zad.3

W trapezie o polu 18cm² wysokość jest równa 3cm, a jedna z podstaw jest o 5 cm krótsza od drugiej podstawy. Oblicz długości podstaw tego trapezu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:21:58+01:00
Zadanie 1.

x=kąt przy podstawie
x-30=kąt miedzy ramionami

2x+x-30=180
3x=180+30
3x=210
x=210:3
x=70
kąty:70,70 i 70-30=40⁰

Zadanie2 .

Te kąty to: x ;2x i 2x+20

x+2x+2x+20=180
5x=180-20
5x=160
x=160:5
x=32
2x=2×32=64
2x+20=64+20=84
kąty mają : 32 ,64 i 84

Zadanie 3.

Pole=18cm²
x- krótsza podstawa
x+5 - dłuższa podstawa
3- wysokość trapezu
18=(x+x+5)*3/2 //*2
36=(2x+5)*3 //:3
12=2x+5
2x=7
x=3,5
3,5+5=8,5
Podstawy trapezu mają 3,5 i 8,5 cm


Pozdrawiam ;** Kiziamizia17 xD
2010-03-16T15:35:47+01:00
Zad 1

x - kąt przy podstawie
x - 33° - kąt pomiędzy ramionami

2 * x + (x - 33°) = 180°
3x - 33° = 180°
3x = 213°
x = 71°

71° - 33° = 38°

Kąty tego trójkąta:
71°; 71°; 38°

zad 2
I kąt - x
II kąt - 2x
III kąt - 2x + 20°

180° = x + 2x + (2x + 20°)
180° = 5x + 20°
160° = 5x
x = 32°

2 * 32° + 20° = 64° + 20° = 84°
Kąty tego trójkąta:
32°; 64°; 84°


zad 3

P trapezu = ½ * h * (a+b)
18 = ½ * 3 * (a + [a - 5])
6 = ½ * (2a- 5)
6 = a - 2,5
8,5 = a

8,5 - 5 = 3,5
Podstawy tego trapezu:
3,5 i 8,5