Odpowiedzi

2010-03-16T15:25:48+01:00
1. Car nie przestrzegał konstytucji, Polacy byli źle traktowani, a poza tym, byli zagrzani do walki dzięki Francuzom (Rewolucja Lipcowa) Grekom (Uwolnienie się spod władzy Turków) Belgom (odłaczenie się od Holandii) i Rosjanom (powstanie Dekabrystów).
Nie udało się, ponieważ Polacy mieli za mało uzbrojenia, nie było dobrego dowódcy, owódcy nie wierzuyli w możliwosc odniesienia zwycięztwa.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:28:29+01:00
1.Przyczyny wybuchu powstania listopadowego:
-łamanie Konstytucji
-ograniczenie swobód politycznych
-zorganizowanie tajnej policji
-wprowadzenie w wojsku ostrej , bezdusznej dyscypliny
-rzadkie,nieregularne zwoływanie posiedzeń sejmowych
-zorganizowanie prewencji cenzury
2.Przyczyny upadku powstania:
-brak jednomyslności w prowadzeniu działań przez przywódców powstania
-brak pomocy wojskowej ze strony państw zachodnich
-nie wierzono w możliwość zwycięstwa
-brak reform społecznych
1 4 1
2010-03-16T15:30:40+01:00
2. Skutki powstania :
Rząd carski z całą surowością przystąpił do represji ( prześladowań ) wobec narodu polskiego.Uczestników powstania zsyłano na Syberię , konfiskowano im majątki bądź skazywano na śmierć.Zlikwidowano polski sejm i wojsko , ograniczono działalność placówek oświatowych.W obawie przed represjami wielu uczestników powstania udało się na emigrację , zwłaszcza do Francji.Tam znaleźli możliwość prowadzenia dalszej walki o niepodległość.