1)Podczas mroznej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku ma ono kształt prostokąta o wymiarach 24 m i 35m.Na każdy m² uczniowie planowali wylać 40l wody.Woda miała być dowożona cysterną o pojemności 5000l.Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na boisko?Ile najmniej razy musiała by przyjechać cysterna,aby przywiezć całą wodę?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:30:00+01:00
Wymiary boiska - 24m x 35m
ilość wody na każdy m2 - 40 l

24 * 35 = 840 m2

pole boiska - 840 m2

840 * 40 = 33 600

ilość wody na całe boisko - 33 600 l

336000 / 5000 = 6,72

6,72 ~ 7

Odp: Uczniowie planowali wylać 33600 l wody na boisko. Cysterna musiałaby przyjechać 7 razy, aby wylać całą wodę.
2010-03-16T15:35:09+01:00
24*35=840 m²
840*40=33 600 l - tyle planowali wylac wody na boisko

33 600 : 5 000=6,72 - musiała by przyjechac 7 razy