Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:37:13+01:00
1.Wypisz narząd oddechowy, sposób odżywiania i rozmnażania pajęczaków.

narząd oddechowy:przetchlinki prowadzące do worków płucnych.

sposób odżywiania: pokarm płynny, trawiony przez gruczoł wątrobowy.

rozmnażanie: dymorfizm płciowy, rozwój prosty.

2.Wyjaśnij czym różni się pająk Topik od innych pająków:
-całe życie spędza w wodzie
-wyspecjalizował narządy pomagające w przetrwaniu w środowisku wodnym.
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T15:37:41+01:00
1. NARZĄD ODDECHOWY PAJĄKÓW TO PŁUCOTCHAWKI;
2. PAJĄKI ODŻYWIAJĄ SIĘ POPRZEZ APLIKACJE SUBSTANCJI TRAWIĄCYCH DO CIAŁA OFIARY;
3. PAJĄK TOPIK ZABIERA ZE SOBĄ POD WODĘ PĘCHERZYK Z POWIETRZEM, A INNE PAJĄKI ODDYCHAJĄ W SPOSÓB NORMALNY I POLUJĄ NA LĄDZIE;
POZDRAWIAM!
5 3 5
2010-03-16T15:50:44+01:00
1.
ROZMNAŻANIE PAJĘCZAKÓW
Pajęczaki są rozdzielnopłciowe, przechodzą rozwój prosty z wyjątkiem roztoczy, u których występują stadia larwalne. Mocno zaznaczony jest dymorfizm płciowy, w niektórych przypadkach występuje kanibalizm, polegający na tym, że samiec (mniejszy od samicy) po zapłodnieniu pada jej ofiarą. Narządy rozrodcze znajdują się w odwłoku.

Narządy męskie
* parzyste jądra
* 2 nasieniowody
* otwór płciowy
* narząd kopulacyjny

Narządy żeńskie
* nieparzyste jajniki
* 2 jajowody
* pochwa
* otwór płciowy między przetchlinkami prowadzącymi do płuc lub tchawek

SPOSÓB ODŻYWIANIA:
Przeważająca większość pajęczaków to formy drapieżne; niektóre z nich nie gardzą też pokarmem roślinnym. Roztocze odżywiają się resztkami organicznymi, samice niektórych gatunków pasożytniczych odżywiają się krwią kręgowców. Układ pokarmowy pajęczaków składa się z: - otworu gębowego - przełyku - żołądka - jelita przedniego - jelita środkowego (wydziela soki trawienne) - jelita tylnego - odbytu (znajdującego się na odwłoku)

NARZĄDY ODDECHOWE
Oddychają tchawkami (kapturce, zaleszczotki, solpugi, kosarze, roztocze) lub płucotchawkami (skorpiony, biczykoodwłokowce, rozłupnogłowce, tępoodwłokowce i większość pająków). Głaszczkochody i niektóre roztocze oddychają całą powierzchnią ciała.

Ich układ oddechowy składa się z: - 2 płucotchawek - 2 par tchawek

Pająkom do oddychania powietrzem atmosferycznym służą płucotchawki znajdujące sie naodwłoku. Płucotchawka składa się z komory, do której prowadzi przetchlinka. Wewnątrz komory rozmieszczone są równoległe, silnie unaczynione płytki. Powietrze, przechodząc przez przestrzenie między płytkowe, oddaje tlen, a zabiera dwutlenek węgla i usuwa go z organizmu.

2.Pająk TOPIK całe swe życie spędza w wodzie lecz nie różni się od innych pająków...


CHYBA TO MA BYĆ TO...

4 3 4