Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:39:30+01:00
Podstawa to kwadrat o boku 8cm
pole podstawy wynosi (8cm)² = 64cm²
1l = 1dm³ = 1000cm³
obliczamy wysokość pudełka
1000cm³ : 64cm³ = 15,625cm
pojemność pudełka ma być większa niż 1l, czyli
wysokość pudełka musi być większa od 15,625cm,
po zaokrągleniu do pełnych centymetrów mamy
15,625cm ≈ 16cm
Odp. Pudełko powinno mieć wysokość 16cm.
73 4 73
2010-03-16T15:45:36+01:00
1 litr = 1dm3 = 1000cm3

Pp = 8 x 8
Pp = 64cm2

64 razy x >1000
x > 1000 : 64
x > 16

Odp: wysokość prostopadłościanu musi miec 16 cm


47 4 47