Odpowiedzi

2010-03-16T15:50:25+01:00
-kozica górska pod górę - jest to odmiana przystosowana do wspinania sięi pod górę i dlatego mająca przednie kończyny krótsze od tylnych;
-kozica górska w dół - czyli odmiana przygotowana przez naturę do wędrówki w dół górskich zboczy i mająca przednie kończyny dłuższe od tylnych.

-kozica górska lewa - mająca lewe kończyny krótsze od prawych i obchodząca góry po poziomnicy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara;
-kozica górska prawa - o prawych kończynach krótszych i obchodząca góry zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:52:14+01:00
Uprawianie wspinaczki, skoków i biegów w górskim terenie umożliwia jej przede wszystkim budowa nóg. Dzięki silnym mięśniom są one bardzo mocne, a poza tym mają specjalnie ukształtowane kopytka, czyli racice. Otóż dolna, „podeszwowa” część racic tworzy elastyczną rogową poduszeczkę, łatwo dopasowującą się do nierówności podłoża, po którym zwierzę stąpa. Część zewnętrzna, niby naparstek obejmująca palec, jest również rogowa, lecz bardzo twarda i tworzy ostrą krawędź, która może zaczepiać się o występy skalne, nie dopuszczając do poślizgu.
1 4 1