Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:58:30+01:00
wzór na miarę kąta wewnętrznego

γ= 180°- 360/n

γ- kąt wewnętrzny
n- ilość boków(kątów) wielokąta

a) sześciokąt n=6
γ=180°-360°/6
γ=180°-60°
γ=120°
b)ośmiokąt n=8

γ=180°-360°/8
γ=180°-45°
γ=135°
2010-03-16T16:00:15+01:00
Suma wszystkich kątów wewnętrznych wynosi (n-2)*180⁰
a) w sześciokącie miara jednego kata wewnętrznego= (6-2)*180⁰:6=4*30⁰=120
b) w osmiokacie (8-2)*180⁰:8=6*22,5⁰=135⁰