Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:56:37+01:00
Działania
9 kg = 9000 g
9000g/20=450 g
450g - Tyle soli na ROZTWOR PIECIOPROCENTOWEJ SOLANKI
2*450 = 900 g
900 g - tyle na ROZTWOR DZIESIECIOPROCETOWEJ SOLANKI
---------------------------------------
Odp
900 g na ROZTWOR DZIESIECIOPROCETOWEJ SOLANKI .
450 g trzeba dosypać do starej ilości
2010-03-16T15:59:02+01:00
X - 9 kg
5% - 10%

x = 9kg*5%/10%
x = 4,5kg = 450g


ODP : Żeby uzyskać solankę o roztworze 10% należy dodać 450g sub.

Pzdr :)