Witam. Moje zadanie to:
Porównaj w tabeli tętnice i żyły wg. następujących kryteriów:
-grubość ścian
-liczba warstw budujacych sciane
-wystepowanie zastawek
-kierunek przeplywu krwi wzgledem serca
-cisnienie (wyzsze, nizsze)
-elastycznosc scian
Pozdrawiam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:05:52+01:00
Tętnice:
-grubość ścian: ściany są dość grube
-liczba warstw budujących ścianę: 3 - zewnętrzna, środkowa, wewnętrzna
-występowanie zastawek: brak zastawek
-kierunek przepływu krwi względem serca: są naczyniami wyprowadzającymi krew z serca
-ciśnienie (wyższe, niższe): wyższe
-elastyczność ścian: są elastyczne

Żyły:
-grubość ścian: ściany znacznie cieńsze od ścian tętnic
-liczba warstw budujących ścianę: 3 - zewnętrzna, środkowa, wewnętrzna
-występowanie zastawek: na całej długości
-kierunek przepływu krwi względem serca: krew płynie w kierunku - do serca
-ciśnienie (wyższe, niższe): niższe
-elastyczność ścian: mała elastyczność
2010-03-16T16:14:44+01:00
Cecha: Tętnice: żyły

grubość scian: duża mała

zastawki : brak wystepuja

cisnienie krwi : wysokie niskie

liczba warstw : 3 3

elastycznosc scian : elastyczne elastyczne

kierunek przeplywu krwi: do serca do serca

Chyba tak...:)