Odpowiedzi

2010-03-16T16:15:47+01:00
Po przekroczeniu Alp, w listopadzie 218 p.n.e. pokonał w bitwie nad rzeką Ticinius rzymskie oddziały złożone z welitów i ekwitów, dowodzone przez konsula Korneliusza Scypiona, który w walce otrzymał ciężkie obrażenia, a przed śmiercią uchronił go jego syn Publiusz. Następnie Hannibal zwyciężył armię drugiego konsula Semproniusza nad rzeką Trebią





Mariusz <ale jaki>



Romulus według legend był założycielem Rzymu i jego pierwszym władcą. <drugie nie wiem>



Oktawian podzielił prowincje na senatorskie i cesarskie Oktawian powiększył państwo o nowe prowincje: Egipt, Panonię i Dalmację-Illyricum.


Cezar Brał udział w bitwie pod Mytelene, (drugi nie wiem)



przeniósł stolice do konstantynopola(drugi nie wiem)


W 388 roku Teodozjusz wydał zakaz publicznych dysput na tematy doktrynalne.(drugie nie wiem)





spartakus Był organizatorem i przywódcą największego powstania niewolników w starożytnym Rzymie (73-71 p.n.e.), w którym wzięło udział około 100 tys. wojowników (niewolników i gladiatorów).(drugie nie wiem)



jesli chodzi o Pawła z tarsu to...Pod wpływem wydarzenia w drodze do Damaszku około 35/36 roku, nawrócił się i przyjął chrzest.Odbył trzy podróże misyjne.


Quintus Horatius Flaccus jako trybun wojskowy brał udział w bitwie pod Filippi w 42 roku p.n.e., z której musiał ratować się ucieczką. (drugiego nie wiem)
///sorki ze tak mało///
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:19:34+01:00
Hannibal-zwyciężył armię drugiego konsula semproniusza nad rzeką trebią
mariusz-nie wiem o którego ci chchodzi
romulus-założyciel rzymu
oktawian august-odbudował świątynie,wzniósł zanktuaria bóstw
cezar-brał udział w bitwie pod mytelynen
konstantyn wielki-pokonał ostatecznie maksencjusza
teodozjusz-umacniał pozycje ortodoksyjnego kościoła
spartakus-pokonał strażników i zbiegł ku wezywiuszowi
św.paweł-autorstwo 13 listów wchodzących w skład nowego testamentu
horacy-twórczość która została do naszych czasów