Paweł ma książki na dwóch półkach. Na górnej ma 2 razy więcej książek niż na dolnej. Gdyby z górnej półki przełożył na dolną 7 książek, wówczas na obu półkach miałby taka samą ich ilość. Ile książek ma Paweł?

-Dodam że to jest z równań i liczb algebraicznych ^^ ma to byc rozwiązane że najpierw wypisane np. "x-liczba książek 3x- liczba cxośtam" a potem równanie i rozewiązania, sprawdzenie i odpowiedź. Dzięki z góry :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T15:58:01+01:00
2x-na górnej
x-na dolnej
x+7=2x-7/-2x
-x+7=-7/-7
-x=-14/*(-1)
x=14
14+28=42
sprawdzenie:
2*14-7=28-7=21
14+7=21
Zadanie jest prawidłowo zrobione. Nauczycielka nie ma się do czego zaczepić. Ja wyjaśnię *-razy , a /-to znaczy że odejmujemy lub dodajemy, mnożymy lub dzielimy przez daną liczbę obu stronię. Daj najlepszą odpowiedź.:)
2010-03-16T15:59:51+01:00
Przed przełożeniem
górna :2 *x
dolna :x
W trakcie przekładaania:
górna :2x - 7=x

Po przełożeniu
górna :x
dolna: x

Odp więc z tego można wywnioskować że 7 to x ponieważ 2x-7=x
a więc górna:2*7=14
dolna 7
14=7=21
1 1 1