Z materiału o długości 2 całe i dwie piąte metra krawcowa odcięła jedną trzecią metra na uszycie spódnicy. Na uszycie spódnicy krawcowa przeznaczyła:
a)cztery piąte metra b)2 całe i jedna trzecia metra c)pięć czwartych metra d)1 cała i trynaście piątych metra


Mi wyszło 2 całe i jedna piętnasta.
proszę o obliczenia i odpowiedż bedę wdzięczna

2

Odpowiedzi

2010-03-16T15:57:57+01:00
2 cale i jedna piętnasta. ! :P
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:01:40+01:00
Z materiału o długości 2 całe i dwie piąte metra krawcowa odcięła jedną trzecią metra na uszycie spódnicy. Na uszycie spódnicy krawcowa przeznaczyła:
a)cztery piąte metra b)2 całe i jedna trzecia metra c)pięć czwartych metra d)1 cała i trynaście piątych metra

(2 i 2/5) -(1/3)=(2 i 6/15)-(5/15)=2 i 1/15 <---tyle zostało, a z treści BEZ obliczeń wynika, że zużyła 1/3m

ale może powinno być KRAWCOWA PRZEZNACZYŁA 1/3 TEJ DŁUGOŚCI??
wówczas:
(1/3) z (2 i 2/5) to:
(1/3)*(2 i 2/5)=(1/3)*(12/5)=(12/15)=(4/5)

i byłaby odp.A
1 5 1