Odpowiedzi

2010-03-16T16:02:28+01:00
1x+4x+5x=180^
10x=180^/10
x=18^

1*18=18^
4*18=72^
5*18=90^

proszę ;*

9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:04:12+01:00
Jeśli stosunek kątów wynosi 1:4:5 to:
kąt a=1*alfa
kąt b=4*alfa
kąt c=5*alfa

suma miar wszystkich katów trójkąta wynosi 180 stopni a więc:
1alfa+4alfa+5alfa=180 stopni
czyli
10alfa=180stopni / :10
alfa=18stopni

więc poszczególne kąty wynoszą:
a=18stopni
b=72 stopnie
c=90 stopni

9 4 9