Odpowiedzi

2010-03-16T16:00:59+01:00
Ssący - komary
ssąco-gryzący - muchy
gryząco-liżący - pszczoły miodne i trzmiele
liżąco-ssący -mucha domowa
tnąco-liżący - muchówki
kłująco-ssący - pchły, wszy, mszyce.



licze na naj. ;*
w koncu pierwsza xd
7 2 7
2010-03-16T16:02:39+01:00
Aparaty gębowe występują u owadów.

Rodzaje aparatów gębowych:
a)gryzący:-mają owady drapieżne
b) ssący- taki aparat ma motyl ( ma nawet 15cm)
c)kująco-ssący(komara) ma kujkę zdlną do przebicia skóry i wyssania krwi
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T16:48:07+01:00
Największą różnorodność aparatów gębowych widać u owadów .Są to zwierzęta pobierające różne pokarmy i dlatago ich aparaty gębowe muszą być dostosowane.
! aparat gryzący-służy do ogryzania pokarmu roślinnego/chrząszcz,pasikonik /jak i zwierzęcego/ważki,modliszki./
2-aparat gryząco-liżący /gryząco-ssący /służy on do wysysania nektarów kwiatowych.
3ssący-tylko do pobierania nektaru kwiatowego /występuje u motyli /
4 kłująco-ssący do ssania krwi z organizmu żywiciela /komary,pchły,wszy /
1 1 1