Lokata 2400 oprocentowana jest w wysokosci 20 procent w stosunku rocznym. W banku dla tego rodzaju lokaty obowiazuje kapitalizacja:
a) roczna,
b) polroczna,
c) kwartalna.
Oblicz, ile pieniedzy odbierze klient z banku po 2 latach oszczedzania dla kazdego rodzaju kapitalizacji. Wynik zaokraglij do 2 miejsc po przecinku. Ode mnie: Prosze o zrobienie tego zadania 'fachowym sposobem', poniewaz nie wiem jak korzystac ze wzoru na kapital koncowy. Z gory dzieki:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T23:40:30+01:00
Lokata 2400 oprocentowana jest w wysokosci 20 procent w stosunku rocznym. W banku dla tego rodzaju lokaty obowiazuje kapitalizacja:
a) roczna,
b) polroczna,
c) kwartalna.
Oblicz, ile pieniedzy odbierze klient z banku po 2 latach oszczedzania dla kazdego rodzaju kapitalizacji. Wynik zaokraglij do 2 miejsc po przecinku. Ode mnie: Prosze o zrobienie tego zadania 'fachowym sposobem', poniewaz nie wiem jak korzystac ze wzoru na kapital koncowy. Z gory dzieki:)

a)2 kapitalizacje
K₂=2400(1+0,2)²=2400(1,2)²=3456
b)4 kapitalizacje, bo 2 razy w roku
K₄=2400(1+1/2*0,2)⁴=2400(1,1)⁴=3513,84
c)8kapitalizacji, bo 4 razy w roku
K₈=2400(1+1/4*0,2)⁸=2400(1,05)⁸=3545,89
pamiętaj, że procent tez dzielimy na tyle części ile ich jest w pelnym roku, bo oprpcentowanie jest zawsze podane w stosunku rocznym.
11 4 11
2009-10-25T23:45:26+01:00
A)2 kapitalizacje
K₂=2400(1+0,2)²=2400(1,2)²=3456
b)4 kapitalizacje, bo 2 razy w roku
K₄=2400(1+1/2*0,2)⁴=2400(1,1)⁴=3513,84
c)8kapitalizacji, bo 4 razy w roku
K₈=2400(1+1/4*0,2)⁸=2400(1,05)⁸=3545,89

8 2 8
2009-10-26T00:53:16+01:00
A)
K₂=2400(1+0,2)²=2400(1,2)²=3456
b)
K₄=2400(1+1/2*0,2)⁴=2400(1,1)⁴=3513,84
c)
K₈=2400(1+1/4*0,2)⁸=2400(1,05)⁸=3545,89
4 3 4