Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T23:49:10+01:00
Wielomain W(x)=x³+bx²+cx+24 jest podzielny przez dwumian U(x)=x-4,a przy dzieleniu przez dwumian V(x)=x+2 otrzymamy resztę 36.wyznacz współczynniki b i c.
W(x)=x³+bx²+cx+24
podzielny przez dwumian U(x)=x-4, więc W(4)=0
przy dzieleniu przez dwumian V(x)=x+2 otrzymamy resztę 36, więc W(-2)=36
rozwiązujemy układ równań:
64+16b+4c+24=0
-8+4b-2c+24=36

16b+4c=-88 /:(-4)
4b-2c=20

-4b-c=22 /:(-4)
4b-2c=20
mamy:-3c=42→→c=-14, b=-2

wspólczynniki wynoszą: b=-2, c=-14

2009-10-25T23:58:57+01:00