Krótsza podstawa trapezu równoramiennego ma długość 10cm. Ramię ma długość 4cm i jest nachylone do podstawy pod kątem 30°. Oblicz pole tego trapezu.

Bardzo proszę o podanie wszystkich obliczeń związanych z zadaniem.. Oraz wykonanie go prawidłowo.. !
Z góry Bardzo Dziękuję ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T16:07:21+01:00
P=(a+b)×h/2
P=(10+10+2√3)×2/2
P=20+2√3×2/2
P=2+2√3
druga podstawa wynosi 10+2√3, ponieważ przy tym ramieniu, które jest nachylone do podstawy pod kątem 30° wychodzi ekierka jak wrysujemy wysokość:))
2010-03-16T16:10:09+01:00
Narysuj sobie rysunek pomocniczy tak zeby przekątna z 1 z ramion robiła kąt prosty
później jak bys to wycieła to powatał by ci trójkąt prostokątny a jak masz trójkąt prostokątny to dorysowywujesz taki sam zeby wyszedł trójkąt równoboczny
i podstawiasz do wzoru h=a√3/2


obliczenia
h=4√3/2
h=2√3cm

i to jest cale zadanie