Na trzech półkach leżą książki, na drugiej półce jest dwa razy więcej książek niż na pierwszej, a na trzeciej trzy razy tyle co na drugiej. Oblicz, ile jest książek na każdej półce, jeśli razem na trzech półkach jest 171 książek

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:12:25+01:00
Wszystkie książki - 171
Półki:
I - x
II - 2 * x = 2x
III - 3 * 2x = 6x

Łącznie jest 9x (x+2x+6X)
171 : 9 = 19 - 19 to x

To na półkach jest:
I - x = 19
II - 2 * x = 2x = 2 * 19 = 38
III - 3 * 2x = 6x = 6 * 19 = 114
1 5 1
2010-03-16T16:13:43+01:00
X-ksiazki na pierwszej pólce(19)
2x-ksiazki na drugiej pólce(38)
6x-siazki na trzeciej polce(114)

x+2x+6x=171
9x=171/:9
x=19

2x=38

6x=114.

Odp: Na peirwszej pólce jest 19 ksiazek ,na drugiej 38 a na trzeciej 114 ksiazek
1 5 1
2010-03-16T16:16:28+01:00

x- liczba książek na pierwszej półce =19
2x - liczba książek na 2 półce =38
3*2x = 6x -liczba książek na 3 półce =114

x+2x+6x=171
9x=171/:9
x=19

Odp: Na półkach znajduje sie odpowiednio 19,38 i 114 książek.
1 5 1