Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:15:29+01:00
2x - x - 1 / 4 < 3x - 1 / 2 +1 / *4
8x-x +1 < 6x-2 +1
7x-6x < -1-1
x < -2

rozwiązaniem jest zbiór (-∞; -2 )
1 1 1
2010-03-16T16:16:51+01:00
2x - x - 1 / 4 < 3x - 1 / 2 +1 sprowadzy ułamki do wspólnego mianownika
2x-x-1/4<3x-2/4 +1 // *2
4x -2x-1<6x-2+2
4x-2x-6x<1 -2+2
-4x<1 // :(-4)
x<-1/4
8 2 8
2010-03-16T16:17:57+01:00
2x - x - 1 / 4 < 3x - 1 / 2 +1
x- 1/4 < 3x-1/2+1 ( x4)
4x < 12 x-2+4
-8x <2 ( :8)
-x < 2/8
-x > 1/4
x > 1/4
kiedy jest minus zmienia sie znak na przeciwny !
2 1 2