Zad.1
a) Zamień na ułamki zwykłe:
30%, 42%, 125%, 220%, 12,5%, 1,5%
b) zamień na ułamki dziesiętne:
90%, 37%, 125%, 1001%, 0,1%, 20,05%

Zad.2
Zamień ułamki 1/3, 2/3, 123/575, 13/241 na procenty(wyniki zaokrąglij do dziesiątej części procentu).

Zad.3
Co jest większe:
a) 1/4 pojemności naczynia czy 20% tej pojemności?
b) 45% pewnej kwoty czy 2/5 tej kwoty?
c) 1/3 tabliczki czekolady czy 30% tej tabliczki?
d) 1/5 pewnej odległości czy 25% tej odległości?
e) 1 2/3 pewnej liczby czy 160% tej liczby?

3

Odpowiedzi

2010-03-16T16:18:27+01:00
1.
a) 30/100 42/100 125/100 220/100 125/10 15/10
b) 0,9 0,37 1,25 10,01 0,001 200,05

2. 33% 66% 58% 43%

3. 1/4
45%
1/3
25%
160%

Daj naj :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:21:04+01:00
Zad.1
a)
30% = 3/10
42% = 42/100 = 21/50
125% = 125/100 = 5/4 = 1¼
220% = 22/10 = 11/5 = 2⅕
12,5% = 125/1000 = 1/8
1,5% = 15/1000 = 3/200
b)
90% = 0,9
37% = 0,37
125% = 1,25
1001% = 10,01
0,1% = 0,001
20,05% = 0,2005

Zad.2
1/3 = 33,3%
2/3 = 66,6%
123/575 = 21,4%
13/241 = 5,4%

Zad.3
a) 1/4 > 20% -> 1/4 > 1/5
b) 45% = 2/5 -> 40% = 40%
c) 1/3 > 30% -> 33,3% > 30%
d) 1/5 < 25% -> 20% < 25%
e) 1 2/3 > 160% -> 166,6% > 160%
1 1 1
2010-03-16T16:22:59+01:00
1.
a) 30%= w liczniku 3 w mianowniku 10
b)42%= w liczniku 42 w mianowniku 100
c)125%= 1 z przodu w liczniku 5 w mianowniku 20
d)220%= 2 z przodu w liczniku 1 w mianowniku 5
e)12,5= 12 z przodu w liczniku 1 w mianowniku 2
f) 1,5= 1 z przodu w liczniku 1 w mianowniku 2
3.
a) to pierwsze
b) to pierwsze
c) to pierwsze
d) to drugie
e) pierwsze
1 3 1