Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T08:39:03+01:00
Metan - CH₄
masa metanu: 12u + 4* 1u= 12u+4u=16u
masa węgla: 12u
masa wodoru: 4u
12/16 * 100% = 1200/16 %=75%
4/16 * 100%=400/16 % =25%
Odp. Metan składa się w 75% z węgla i w 25% z wodoru.
Pozdrawiam:)
4 5 4
2009-10-26T10:25:11+01:00
Masa metanu-16u
masa wodoru-4u
masa węgla-12u
metan-CHI
12/16*100%=1200/16%=75%
4/16*100%=400/16%=25%
a wiec skład metanu to:
25% wodoru
75% wegla
6 2 6